26 Februari 2011

10 kota Neraka

10-Baghdad, iraq

Kota ini sudah menjadi bak padang jarang padang terkukur.Kota yang hancur musnah kerana perang era pemerintahan Saddam Hussien. Sejak Pencerobohan Amerika Syarikat,Penculikan, pencurian, Seksual dan pembunuhan.

9-Dhaka, Bangladesh

Kota yang banyak masalah pemasalahan ini adalah kota yang mundur disamping ketidakstabilan politik, peningkatan populasi pencemaran dan kekacauan akibat peperangan. di samping itu juga 9.5 juta tan sampah industri di buang di kota dan ini memberi sedikit impak kemunduran kepada kota ini.

8-Yakutsk,Russia

Kota paling dingin yang mencecah -58 fahrenhiet. Kabus yang tebal dan hanya boleh memandang sejauh 10 meter.

7-Mogadhisu, Afrika timur

Pemberontakan berlaku dan ribuan kes berlaku di mana-mana dan kemarau yang panjang serta kelaparan di setiap wilayah.

6-Chernobyi, Ukraine.

Ledakan Nuklear pada Tahun 1986 telah menghancurkan dan mengkontaminasi atau mencemarkan semua makhluk organik di kawasan ini. Kota ini di kenali Kota yang terhukum di sebabkan perkara itu.

5-Oklahoma city, Amerika syarikat

Kota yang dimana berlaku bencana Tornado yang terbanyak U.S. Alah,Macam filem Volcano, The Day After Tomorrow tu. Waktu yang tidak sesuai berkunjung kesini pada Bulan Mac hingga Ogos. Disarankan jangan berkunjung sebab cuaca yang tidak mampu di jangka.

4-Pyongyang, Korea Utara

Kota yang memiliki satu saluran televisyen dan radio yang di kuasai oleh pemerintah. Kota yang penuh tekanan ini setiap orang perlu meminta izin dahulu sebelum keluar bandar.

3-Bujumbura, Republik Burundi

Negara yang termiskin sekali di muka bumi. banyak berlaku pembunuhan para pemimpin politik. Tiada tempat sesuai melancong di kota ini.

2-Linfen, China

Kota yang terbesar penduduknya, gelap dan sangat sayup. Udara yang penuh dengan pencemaran arang batu dan jalan yang padat.

1-Port Moresby, Papua New Guinea

Kota yang menduduki tempat selesa antara senarai Kota neraka. Ini kerana lebih 115 penderita HIV muncul setiap bulan. Kes jenayah seksual, kes kecurian yang tidak terkawal. Berdasarkan para penyelidik ekonomi pada tahun 2004.


2 ulasan:

faiz berkata...

semua ni berlaku sebab manusia jugak kan..

Midi berkata...

yer.. bijak2.. hehe

manggaAds---
semua bendalah ini gua yang punya